ورود ثبت

ورود به حساب کاربری خود

نام كاربري *
رمز عبور *
من را به خاطر داشته باش

ساخت يك حساب كاربري

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده مورد نیاز است.
نام *
نام كاربري *
رمز عبور *
تكرار رمز عبور *
ايميل *
تكرار ايميل *

 

مدیریت ریسک و بانکداری الکترونیکی

مدیریت ریسک و بانکداری الکترونیکی

  بانکداری الکترونیکی به دلیل ماهیت گستردگی و شعار همه کس, همه جا با هر رسانه ای ویژگی های...

 چگونه اسكناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟

چگونه اسكناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟

در اسكناس‌های چاپ شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود...

 تماشای فیلم‎های 3بعدی به دید انسان کمک میکند

تماشای فیلم‎های 3بعدی به دید انسان کمک میکند

برخی بیماران دچار اختلال دید 3بعدی که نمی‎توانستند عمق تصاویر را درک کنند، با تماشای فیلم‎های...

 رفع تحریم ایران توسط Adobe

رفع تحریم ایران توسط Adobe

چندی پیش به گوش می‌رسید که ادوب، شناسه‌های ایرانی را بلاک می‌کرد اما شاید به دلیل لغو تحریم‌های...

10 شغل با بیشترین درآمد پیش‌بینی شده در سال 2014

10 شغل با بیشترین درآمد پیش‌بینی شده در سال 2014

  اکنون همه ما می‌دانیم که شغل‌های مرتبط با طراحی و تولید نرم‌افزار در حال قبضه کردن تمامی...

این توصیه های پولی را تا جوان هستید، جدی بگیرید

این توصیه های پولی را تا جوان هستید، جدی بگیرید

بعضی کارها را آدم ها تا جوان هستند باید بیاموزند و آن را برای خود به شکل عادت در آوردند. یکی از...

مزایا و مشکلات کار در خانه چیست؟

 آنچه موجب نوآور بودن یک شرکت می‌شود چیست؟ مسلما یک ابتکار خلاقانه کافی نیست. اینکه لغت نوآوری در...

دارندگان سهام عدالت مراقب باشید

سازمان خصوصی‌سازی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به شیوه‌های جدید کلاه‌برداری، از دارندگان سهام...

دور جدید افزایش حقوق کارگران/ سنوات ۲ برابر می‌شود

نشست فوق العاده شورای عالی کار با موضوع بررسی نرخ پایه سنوات کارگران و تطبیق آن با عوامل بهره‌وری...

آغاز پرداخت وام 20 میلیونی وديعه مسکن

خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بانک مرکزی بخشنامه پرداخت وام‌های...

  • مدیریت ریسک و بانکداری الکترونیکی

    مدیریت ریسک و بانکداری الکترونیکی

    چهارشنبه, 07 فروردين 1392 06:37
  •  چگونه اسكناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟

    چگونه اسكناس های تقلبی را تشخیص دهیم؟

    سه شنبه, 28 خرداد 1392 16:16
  •  تماشای فیلم‎های 3بعدی به دید انسان کمک میکند

    تماشای فیلم‎های 3بعدی به دید انسان کمک میکند

    سه شنبه, 04 تیر 1392 16:06
  •  رفع تحریم ایران توسط Adobe

    رفع تحریم ایران توسط Adobe

    پنج شنبه, 13 تیر 1392 11:12
  • 10 شغل با بیشترین درآمد پیش‌بینی شده در سال 2014

    10 شغل با بیشترین درآمد پیش‌بینی شده در سال 2014

    پنج شنبه, 18 مهر 1392 16:10
  • این توصیه های پولی را تا جوان هستید، جدی بگیرید

    این توصیه های پولی را تا جوان هستید، جدی بگیرید

    چهارشنبه, 08 آبان 1392 15:36
  • مزایا و مشکلات کار در خانه چیست؟

    سه شنبه, 06 آبان 1393 13:24
  • دارندگان سهام عدالت مراقب باشید

    شنبه, 10 آبان 1393 13:22
  • دور جدید افزایش حقوق کارگران/ سنوات ۲ برابر می‌شود

    دوشنبه, 19 آبان 1393 11:23
  • آغاز پرداخت وام 20 میلیونی وديعه مسکن

    دوشنبه, 01 دی 1393 19:08

بانک مسکن

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، بانک مسکن در سال 1358 براساس طرح ادغام بانکها (مصوب 17/3/1358شورای انقلاب اسلامی) از ادغام بانکهای رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه گذاریهای ساختمانی بانکهای ایران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن (کوروش، ‌اکباتان، ‌پاسارگاد در تهران و سایر مراکز استانها از جمله ‌همدان، ‌کرمانشاه، ‌مازندران، گرگان، سمنان و آبادان) تشکیل گردید که در این بخش به اختصار تاریخچه هرکدام آورده شده است. ‌
 
طیف غالب ترکیب جدیدی که تحت عنوان بانک مسکن فعالیت های بانکی خود را در بخش ساختمان و مسکن آغاز نمود، را از هر حیث بانک رهنی ایران تشکیل می داد.

بانکداری الکترونیکی

بانکداری الکترونیکی عبارت است از استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری وسخت افزاری مبتنی برشبکه ومخابرات برای تبادل منابع واطلاعات مالی به صورت الکترونیکی که می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعب بانکها شود.
بانک مسکن نیز با تاکید بر نقش و اهمیت بانکداری الکترونیک و به منظور تسریع در ارایه خدمات نوین بانکی افتخار دارد خدمات متنوع الکترونیکی را در اختیار شما مشتریان ارجمند قرار دهد.

 
 

 مسکن کارت     
    
مشتریان گرامی!
بانک مسکن با تاکید بر نقش و اهمیت بانکداری الکترونیک و به منظور تسریع در ارایه خدمات بانکی، مسکن کارت را در اختیار شما قرار داده است .
با استفاده از مسکن کارت می توانید بدون نیاز به نقل و انتقال فیزیکی پول نقد در حداقل زمان ممکن و در هر ساعت از شبانه روز حتی ایام تعطیل از مزایای آن بهره مند شوید.

آیا می دانید مسکن کارت چه مزایا و امکانات را برای شما فراهم می کند؟

    امکان دریافت وجه از طریق تمامی دستگاههای خودپرداز( ATM ) عضو شبکه شتاب تا سقف 2 میلیون ریال در شبانه روز
    امکان انتقال وجه به حساب های متصل به شبکه شتاب از طریق دستگاه های خودپرداز، پایانه های شعب، سامانه پرداخت های اینترنتی بانک مسکن و تلفنبانک و موبایل بانک
    امکان خرید کالا و خدمات از طریق تمامی پایانه های فروش(pos ) عضو شبکه شتاب
    امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه از طریق تمامی دستگاههای خودپرداز ATM ،سامانه پرداخت های اینترنتی و تلفنبانک و موبایل بانک
    مکان اطلاع از موجودی حساب و دریافت صورتحساب ده گردش آخر حساب از طریق تمامی دستگاههای خودپرداز(ATM )، سامانه پرداختهای اینترنتی و تلفنبانک و موبایل بانک
    امکان اطلاع از موجودی و دریافت صورتحساب و سه گردش آخر حساب در موبایل بانک
    امکان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک مسکن از طریق تمامی کارت ها و دستگاههای خودپرداز ( ATM ) عضو شبکه شتاب ( در صورتی که تسهیلات گیرندگان دارای مسکن کارت تسهیلات باشند )
    برداشت وجه و اطلاع از موجودی حساب در شبکه بانکی بحرین و قطر
    خرید شارژ کارتهای همراه اول، تالیا و ایرانسل از پایانه های فروشگاهی بانک مسکن

متقاضیان چگونه می توانند مسکن کارت دریافت کنند؟
شما می توانید با مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن و ارایه مدارک مورد نیاز و افتتاح یکی از حسابهای سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت، قرض الحسنه پس انداز و قرض الحسنه جاری برای صدور مسکن کارت درخواست نمایید.
مسکن کارت، به صورت محرمانه و در پاکتی کاملا در بسته، به همراه یک شماره رمز و کد اعتبار سنجی به شما تحویل داده می شود. برای استفاده از مسکن کارت از طریق دستگاههای خودپرداز یا پایانه های فروش به یاد داشتن رمز کارت الزامی است. شما می توانید از طریق دستگاههای خودپرداز و پایانه های شعب، نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایید.

نکته: چنانچه شما حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت افتتاح کنید علاوه بر امکان دریافت مسکن کارت از سودی معادل سود سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت نیز برخوردار می شوید و در صورت افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز در قرعه کشی این حساب ها نیز شرکت داده می شوید. همچنین با افتتاح حساب قرض الحسنه جاری می توانید از دسته چک و دیگر خدمات این حساب بهره مند شوید.

راهنمای اخذ رمز دوم  مسکن کارت

جهت اخذ رمز دوم پس از مراجعه به یکی از دستگاههای خودپرداز بانک نسبت به اعلام و ثبت رمز دوم کارت خود به شرح زیر اقدام نمایند :

1.    قراردادن کارت در دستگاه و ورود رمز توسط مشتری، پس از وارد نمودن رمز 4 رقمی ، منوی « تغییر رمز» نمایش داده می شود .

2.   پس از انتخاب منوی فوق گزینه « تخصیص یا تغییر رمز دوم » بر روی LCD دستگاه خودپرداز نمایان می شود.
توجه : رمز اول کارت همان رمز معمول است که جهت استفاده کارت در پایانه های حقیقی نظیر دستگاه خودپرداز ( ATM ) ، پایانه شعب ( Pin Pad ) و پایانه فروش (POS) کاربرد دارد . رمز دوم کارت رمزی است که جهت استفاده در پایانه های مجازی نظیر تلفنبانک و اینترنت بانک موبایل بانک کاربرد دارد. رمز فوق عددی حداقل 5 رقمی است که صرفاً به هنگام استفاده از شماره کارت ( و نه شماره حساب ) جهت ورود به سیستم کارایی دارد .

3. پس از انتخاب گزینه فوق عبارت « لطفاً رمز جدید خود را وارد نمایید» نمایان می شود که مشتری باید به انتخاب خود و بصورت دلخواه عددی 5 تا 12 رقمی را وارد نموده و سپس کلید ثبت را فشار دهد . با فشار دادن کلید فوق عبارت « لطفاً  رمز خود را مجدداً وارد نمائید » نمایش داده می شود که مشتری باید مجدداً رمز 5 تا 12 رقمی اعلامی در مرحله قبل را وارد نماید.  و کلید ثبت را فشار دهید که میتوان پس از این مرحله رسید چاپی نیز اخذ که حاوی تاریخ انقضاء و CVV2 کارت می باشد .

 

نکات مهم در نگهداری مسکن کارت :
1. مسکن کارت شما یک کارت الکترونیکی بوده و به علت دارا بودن نوار مغناطیسی نباید خم شود . همچنین قرار گرفتن در مجاورت اشیای فلزی یا برنده ودستگاههای دارای میدان مغناطیسی مانند تلفن همراه ، آهن ربا و دستگاههای الکترونیکی و قرار گرفتن در معرض حرارت و تابش مستقیم نور خورشید ممکن است به آن آسیب برساند.
2. شماره رمز خود را به خاطر سپرده و از نوشتن آن بر روی کارت و یا نگهداری آن به همراه کارت خودداری نمایید.
3. در صورت فراموش نمودن رمز فردی مسکن کارت خود با مراجعه به یکی از شعب بانک می توانید برای دریافت رمز جدید اقدام کنید.
4. در صورت وارد نمودن رمز اشتباه بیش از 3 مرتبه ، مسکن کارت شما غیر فعال شده و توسط دستگاه ضبط می شود . در این صورت برای دریافت مسکن کارت خود به همراه داشتن مدارک احراز هویت به شعبه مراجعه کنید.
5. از افشای رمز کارت و یا واگذاری مسکن کارت خود به سایر اشخاص خودداری کنید. در غیر این صورت مسوولیت سو استفاده از کارت شما و هر گونه خسارت ناشی از افشای شماره شناسایی یا واگذاری آن به عهده شماست.
6. در صورتی که مایل به استفاده از خدمات اینترنتی و تلفنبانک باشید باید از طریق دستگاههای خودپرداز بانک مسکن نسبت به ایجاد رمز دوم خود اقدام نمایید (مسکن کارت)
7. در صورت گم شدن و یه سرقت رفتن کارت و یا دسترسی اشخاص بیگانه به رمز فردی کارت شما باید در ساعات اداری بلافاصله به نزدیکترین شعبه بانک مسکن مراجعه نموده و مراتب سرقت ویا مفقود شدن کارت را اعلام نمایید. در ساعات غیر اداری نیز باید ضمن تماس با بانک از طریق تلفن خدمات مشتریان(شماره تلفن های 64572845 و 66723015) مراتب را برای غیر فعال نمودن مسکن کارت اعلام کنید. سپس در اولین روز کاری با مراجعه به یکی از شعب بانک، تقاضای باطل یا فعال نمودن مجدد مسکن کارت خود را ارایه نمایید.
8. در صورتی که به هر دلیل در برداشتن مسکن کارت یا وجه نقد مورد درخواست خود از دستگاه خودپرداز تاخیر نمایید. مسکن کارت یا وجه به داخل دستگاه برگشت داده می شود.
9. در صورتیکه cvv2 یا رمز اعتبارسنجی را سه بار به اشتباه وارد نمائید کارت غیر فعال شده و پس از 24 ساعت بصورت خودکار فعال می شود.
       

خدمات تلفنبانک

 مشتریان گرامی، بانک مسکن به منظور افزایش سطح رضایت شما امکان بهره‌مندی از خدمات تلفنبانک را برای دارندگان حساب‌های بانک مسکن فراهم نموده است.

مزایا و ویژگی های تلفنبانک

به دلیل عدم تمرکز برخی از حساب‌های بانک، خدمات تلفنبانک به دو بخش تقسیم می‌شود:

1-تلفنبانک مبتنی بر کارت (برای حساب‌های متمرکز)

2-تلفنبانک مبتنی بر دفترچه حساب بانکی

مزایا و ویژگی های تلفنبانک مبتنب بر کارت (تلفنبانک متمرکز) :

شما می‌توانید با برقراری تماس با شماره تلفنبانک متمرکز بانک مسکن 64096(021) از خدمات عمومی و ویژه بهره مند شوید .

سرویس های عمومی تلفنبانک متمرکز عبارتند از :

-         اعلام موجودی

-         اعلام 3 گردش حساب

-         ارسال فکس صورتحساب

-         اعلام صورت وضعیت تسهیلات ( جهت کارت تسهیلات )  

-         اعلام مفقودی کارت

-         اعلام کد شبا

-         اطلاع از وضعیت وایز یارانه ها

سرویس های ویژه تلفنبانک متمرکز عبارتند از :

-         انتقال وجه از مسکن کارت به مسکن کارت

-         پرداخت قسط

-         پرداخت قبض

-         درخواست کارت المثنی

-         غیرفعال کردن کارت در سیستم تلفنبانک

توضیح : دارندگان حساب‌های مسکن کارت می‌توانند در صورت داشتن رمز pin2 کارت خود( روش اخذ طبق راهنمای اخذ رمز دوم موجود در سایت ) از خدمات عمومی تلفنبانک بهره‌مند شوند.

 
نحوه استفاده از خدمات تلفنبانک مبتنی بر کارت

— برای استفاده از خدمات ویژه تلفنبانک مبتنی بر کارت می‌‌توانید با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به نزدیکترین شعبه بانک مسکن مراجعه کرده و فرم درخواست ارایه خدمات تلفنبانک را تکمیل نمایید . در این مرحله به‌منظور تسریع در تماس‌های مورد نیاز و استفاده ازخدمات تلفنبانک متمرکز، ارایه شماره تلفن همراه الزامی‌است.

— پس از ارایه درخواست استفاده از خدمات ویژه تلفنبانک به شعبه، بانک حداکثر پس از گذشت 72 ساعت، امکان بهره‌مندی از این سیستم را برای شما فراهم می‌نماید.

— در این مرحله شما می‌توانید از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک و در قسمت تغییر رمز، pin2 مسکن کارت خود را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که دارندگان کارت‌های سیستم پس‌انداز و تسهیلات متمرکز (حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن و مسکن جوانان) باید برای اخذ  pin2به شعب بانک مسکن مراجعه نمایند.

— اکنون می‌توانید با استفاده ازتلفن‌های مجهز به سیستم tone و تماس با شماره تلفن 64096-021 ودر آینده‌ای نزدیک با گرفتن شماره تلفن 09605 بدون گرفتن پیش شماره تلفن با سیستم تلفنبانک متمرکز بانک مسکن ارتباط برقرار نمایید.

— پس از برقراری ارتباط باید شماره کارت خود و سپس pin2 مربوط به کارت خود را وارد نموده و از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوید.

توضیح : دارندگان تمامی کارت های عضو شتاب، در صورت داشتن رمز دوم pin2 کارت خود می توانند از سرویس مانده حساب و پرداخت انواع قبوض (بدون ثبت نام) استفاده نمایند.

امکانات تلفنبانک متمرکز :
سرویس های عمومی تلفنبانک متمرکز عبارتند از :

اعلام موجودی : پس از واردنمودن شماره کارت و رمز دوم اعلام می گردد .

اعلام 3 گردش حساب : با انتخاب کلید اعلامی توسط اپراتور گویا اطلاعات سه تراکنش آخر اعلام می گردد .

ارسال فکس صورتحساب : شامل دو گزینه 30 گردش آخر و صورتحساب طی تاریخ معین می باشد که پس از انتخاب گزینه و پس از شنیدن صدای بوق دستگاه فاکس را که متصل به خط تلفن می باشد استارت کنید .

اعلام صورت وضعیت تسهیلات ( جهت کارت تسهیلات )

اعلام مفقودی کارت ( در آینده نزدیک )

اعلام کد شبا : با انتخاب این گزینه کد شبای شماره کارت شما اعلام می گردد.

اطلاع از وضعیت وایز یارانه ها : همانند سه گردش آخر 3 واریز آخر یارانه را اعلام می دارد .


سرویس های ویژه تلفنبانک متمرکز عبارتند از :

انتقال وجه از مسکن کارت به مسکن کارت  : با واردنمودن شماره کارت مقصد و زدن کلید * و سپس واردنمودن مبلغ و کلید * با قرائت اطلاعات ورودی و زدن کلید تائید ( کلید اعلامی توسط اپراتور ) شماره پیگیری در صورت موفقیت آمیز بودن اعلام می گردد .

پرداخت قسط : پس از واردنمودن شماره کارت تسهیلات و زدن کلید * مبلغ قسط این دوره و مانده بدهی توسط اپراتور اعلام و سپس مبلغ درخواستی واریزی را وارد و پس از تائید شماره پیگیری اعلام می گردد .

پرداخت قبض : پس از واردنمودن شناسه قبض و زدن کلید * و سپس واردنمودن شناسه پرداخت و زدن کلید * و تائید مشخصات قبض شماره پیگیری اعلام می گردد .
درخواست کارت المثنی ( در آینده نزدیک )
غیرفعال کردن کارت در سیستم تلفنبانک  : با زدن کلید موردنظر انجام هرگونه عملیات برای کارت شما در سیستم تلفنبانک غیرفعال می گردد که جهت فعالسازی مجدد می بایست به شعبه مراجعه نمایید .

 مزایا و و یژگیهای تلفنبانک مبتنی بر دفترچه حساب بانکی(تلفنبانک نیمه متمرکز)

و همچنین می‌توانید با برقراری تماس با شماره تلفنبانک نیمه متمرکز بانک مسکن ( اعلامی توسط شعبه دارنده حساب ) از خدمات عمومی و ویژه بهره مند شوید .

سرویس های عمومی تلفنبانک نیمه متمرکز عبارتند از :

-         اعلام موجودی

-         اعلام 3 گردش حساب

-         اعلام گردش بخصوص ( فقط جهت حسابهای جاری می باشد که با واردنمودن سریال چک ، وضعیت وصولی چک را اعلام میدارد )

-         ارسال فکس صورتحساب

-         تغییر رمز عبور( شامل دو قسمت تغییر رمز ورود به سیستم و رمز پرداخت غیرحضوری می باشد )

-         پیگیری پرداخت وجه ( با اعلام شماره پیگیری که در اختیار مشتری می باشد وضعیت انتقال وجه را طی شماره سند و تاریخ اعلام میدارد )

-         اطلاع از حساب وام و تسهیلات ( جهت حسابهای تسهیلاتی که به شعبه برای استفاده از تلفنبانک اعلام شده بکار می رود )  

سرویس های ویژه تلفنبانک نیمه متمرکز عبارتند از :

-         پرداخت قسط در شعبه جاری و شعبه دیگر

-         انتقال وجه بین حسابهای بانکی

-         پرداخت قبض

-         درخواست صدور دسته چک ( در حال حاضر امکان ارائه وجود ندارد )

-         سرویس sms ( برای ارسال sms گردش حسابها به تلفن همراه می بایست به شعبه درخواست ارائه و با استفاده از این گزینه در تلفنبانک می توان این سرویس را فعال یا غیرفعال نمود )

-         سرویس اینترنت ( در حال حاضر این امکان وجود ندارد )

نکته : چنانچه مشتری رمز پرداخت غیرحضوری خود را 5 بار اشتباه وارد نماید به مدت یک ساعت استفاده از سرویس های ویژه برای وی غیرفعال می شود .

نحوه استفاده از خدمات تلفنبانک مبتنی بر دفترچه حساب

— برای استفاده از خدمات تلفنبانک مبتنی بر دفترچه حساب می‌توانید باهمراه داشتن کارت شناسایی معتبر افتتاح کننده حساب به نزدیکترین شعبه مراجعه کنید.

—  پس از احراز هویت شما توسط مسوولان شعبه، رمز اولیه ورود به سیستم در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید پس از دریافت رمز اولیه در اولین فرصت با سیستم تلفنبانک تماس گرفته و با ورود به بخش تغییرات رمز، شماره رمز خود را به دلخواه تغییر دهید.

با این رمز شما از خدمات عمومی‌از قبیل اعلام آخرین موجودی، سه گردش آخر حساب، وضعیت چک و اخذ صورتحساب از طریق دورنگار بهره‌مند می‌ شوید.

— برای استفاده از خدمات ویژه تلفنبانک و پرداخت‌های مالی از قبیل پرداخت قبوض، پرداخت اقساط، انتقال وجه بین حساب‌های بانکی، درخواست صدور دسته چک و فعال یا غیرفعال نمودن سرویس‌های SMS و Email باید رمز دوم مربوط به پرداخت‌های غیرحضوری را تهیه نمایید که دراختیار شعبه نبوده و توسط خود شما تولید می‌شود.

— برای ایجاد این رمز باید در هنگام تکمیل درخواست استفاده از سیستم تلفنبانک حتما بخش استفاده از سرویس‌های ویژه را انتخاب کرده باشید ، در این صورت می‌توانید پس از برقراری ارتباط با سیستم تلفنبانک و ورود به بخش سرویس‌های ویژه رمز دوم را تهیه نمایید.

— مشتری باید در اولین فرصت با سیستم تلفنبانک تماس حاصل نموده و با ورود به بخش تغییرات رمز، شماره رمز غیرحضوری خود را در سیستم وارد‌کند.

 

نکات مهم در استفاده از خدمات تلفنبانک

1-در صورتی که قصد حذف یا تغییر حساب‌های بانکی تعریف شده را دارید باید به یکی از شعب بانک مراجعه کرده و فرم مربوط را تکمیل نمایید.

2-توجه داشته باشید که نباید رمز ورود به سیستم را در اختیار دیگران قرار دهید زیرا در این صورت امکان سوء استفاده از حساب شما وجود دارد و بانک مسوولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

3-سقف انتقال وجه از طریق تلفنبانک با استفاده از رمز دوم کارت ، 30 میلیون ریال در هر روز و حداکثر 10 بار در روز تا سقف 30 میلیون ریال در هر بار انتقال می‌باشد.

4-انجام هرگونه عملیات و تراکنش‌های مالی از طریق این سیستم به‌عنوان دستور پرداخت به بانک تلقی شده و امکان لغو یا انصراف آن وجود ندارد.
5-در صورتی که به دلیل بروز مشکل در سیستم، وجوهی به حساب شما منظور شود، بانک می‌تواند نسبت به رفع اشتباه و برداشت وجوه از حساب شما اقدام نماید. توجه داشته باشید که در صورت کسری موجودی حساب، باید با اولین اخطار کتبی بانک نسبت به استرداد وجه اقدام نمایید، در غیر این صورت باید علاوه بر استرداد این مبلغ، وجه التزامی معادل بالاترین نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در مقطع اضافه برداشت به اضافه‌ی 6 درصد در سال را به بانک پرداخت کنید.

6-بانک می‌تواند موارد مشکوک و اطلاعات اشخاص مظنون به سوء استفاده از اطلاعات سایر مشتریان یا خدمات همراه بانک و همچنین اطلاعات تراکنش‌های انجام شده را برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی و قانونی ارایه نماید.

7-در زمان تکمیل کردن فرم قرارداد، معرفی شماره حساب بانکی برای پرداخت قبوض یا انتقال وجه از طریق آن، ارایه دفترچه بازپرداخت اقساط یا فتوکپی آخرین رسید اخذ شده از دستگاه خود دریافت برای پرداخت اقساط تسهیلات، ارایه شماره قبض تلفن همراه برای دریافت سرویس پیام کوتاه (SMS) و همچنین ارایه آدرس دقیق پست الکترونیکی برای ارسال گردش حساب و آخرین مانده به آدرس اینترنتی در تلفنبانک مبتنی بر دفترچه الزامی است.

8- در تلفنبانک مبتنی بر دفترچه چنانچه در ساعات اداری از طریق تلفنبانک،  قبوض و اقساط خود را پرداخت کرده و یا وجهی را انتقال دهید، عملیات پرداخت در انتهای روز کاری شعبه به طور اتوماتیک در سیستم ثبت خواهد شد اما در صورتی که این عمل را در ساعات غیراداری یا ایام تعطیل انجام دهید، این عملیات در ابتدای اولین روز کاری شعبه به طور اتوماتیک در سیستم ثبت خواهد شد. شما می‌توانید در مراجعه بعدی به شعبه، رسید عملیات خود را دریافت کنید.

9-توجه داشته باشید که اگر از طریق کارت بانکی، اقساط خود را پرداخت می‌نمایید، در صورتی که قسط خود را در شعبه و بدون کارت پرداخت کنید، کارت شما غیرفعال شده و برای استفاده مجدد از کارت باید به شعبه مراجعه نمایید.

10-در صورت پرداخت قبض شرکت‌های خدماتی و اقساط تسهیلات به ساعت پرداخت توجه کنید زیرا درخواست‌هایی که بعد از ساعت 24 وارد سیستم شوند، به عنوان درخواست روز آتی شما ثبت خواهد شد.

11-شما می‌توانید برای حفظ ایمنی بیشتر در تلفنبانک متمرکز از دستگاه otp استفاده کنید. این دستگاه برای سرویس‌های ویژه تلفنبانک متمرکز، یک رمز جدید تولید می‌کند. این رمز تنها تا مدت 30 ثانیه اعتبار دارد و پس از گذشت زمان ذکر شده،‌رمز توسط سیستم پذیرفته نخواهد شد.

1-11-در صورت تمایل برای دریافت دستگاه otp باید با مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن و پرداخت هزینه آن، درخواست خود را به بانک ارایه دهید. در این صورت حداکثر پس از مدت دو هفته یک دستگاه otp به شما ارایه خواهد شد. توجه داشته باشید که در صورت دریافت دستگاه otp، باید برای استفاده از سرویس‌های ویژه تلفنبانک از این دستگاه استفاده کنید.

2-11-رعایت مسایل امنیتی مانند حفظ و نگهداری از شماره رمز کارت (pin2) و یا دستگاه otp به عهده شما خواهد بود، بنابراین در حفظ و حراست آن بکوشید.

3-11-در حال حاضر سقف انتقال وجه به‌وسیله دستگاه otp 60 میلیون ریال در هر روز و حداکثر 10 بار در روز با سقف 30 میلیون ریال در هر بار انتقال است.

 سامانه همراه بانک مسکن     
    

 بانک مسکن به منظور گسترش حوزه‌ی بهره‌مندی از خدمات بانکی این امکان را فراهم نموده است که شما از طریق تلفن همراه خود بتوانید علاوه بر کاهش قابل ملاحظه‌ی هزینه‌های عملیات بانکی به سهولت در هر زمان و مکانی از این خدمات استفاده نمایید.

مزایا و ویژگی‌های همراه بانک مسکن

1-اطلاع از مانده حساب  

2-انتقال وجه به حساب های خود و یا دیگران

3-پرداخت قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت ، تلفن همراه و عوارض شهرداری

4-پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن

5-اطلاع از سه گردش آخر حساب

6-درخواست ارسال صورتحساب به پست الکترونیکی ( email)

7- درخواست مسدود نمودن کارت

8-اخذ مانده و پرداخت قبوض و خرید شارژ توسط کلیه کارتهای شتابی سایر بانکها

نحوه استفاده از همراه بانک مسکن

1 – برای استفاده از کلیه خدمات همراه بانک مسکن باید حساب بانکی مبتنی بر کارت بانک مسکن (مسکن کارت) داشته باشید.

ضمناً امکان اخذ مانده ، پرداخت قبوض برای کلیه کارت های شتابی سایر بانک ها میسر می باشد.

2 – برای هر کارت خود ‌باید رمز دوم تعیین نمایید. بدین منظور لازم است برای مسکن کارت های خود به خودپرداز‌های بانک مسکن مراجعه و از طریق منوی تغییر رمز و سپس با انتخاب گزینه «تخصیص یا تغییر رمز دوم» ، رمز دلخواه خود را (5 الی 12 رقم) ثبت نمائید.

3 - نرم افزار همراه بانک را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید.

روش‌های دریافت نرم افزار همراه بانک :

الف - دریافت نرم افزار از شعب از طریق سیستم Bluetooth

ب - دریافت نرم افزار از طریق مراجعه به وب سایت بانک مسکن و انتخاب گزینه بانکداری الکترونیک و سپس انتخاب سامانه همراه بانک مسکن از منوی سامانه‌ها و Download نرم افزار از صفحه مربوطه و انتقال آن به گوشی تلفن همراه از طریق کابل ارتباطی گوشی.

انواع نسخه های نرم افزار همراه بانک

درحال حاضر این برنامه در 2 نسخه تهیه شده است :

1-نسخه جاوا که برروی اکثر گوشی های متداول که سازگار با استانداراد MIDP 2.0 می باشند قابل نصب می باشد . فایلهای اصلی
 نرم افزار در این نسخه عبارتنداز : Maskan_Java_MPS.Jad و Maskan_Java_MPS.Jar که باید به گوشی انتقال یابد.

توجه : اگر فایل فشرده Maskan_Java_MPS.Zip را Download کرده اید، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و 2 فایل ذکر شده را به گوشی انتقال دهید.

2-نسخه آندورید که مختص گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل Google Android می باشد.

فایل اصلی این نسخه عبارتست از : Maskan_Android_MPS.apk

توجه : اگر فایل فشرده Maskan_Android_MPS.zip را Download کرده اید، ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل Maskan_Android_MPS.apk را به گوشی انتقال دهید.

نکته : جهت اطلاع از سازگاری گوشی خود با هریک از استانداردهای فوق می توانید به دفترچه راهنمای گوشی و یا به سایت های اینترنتی معتبر نظیر www.gsmarena.com یا www.gsm.ir مراجعه نمایید.

ضمناً راهنمای نصب و نحوه استفاده از نرم افزار به صورت فایل pdf از طریق صفحه سامانه همراه بانک در وب سایت بانک قابل Download می باشد.

روش نصب نرم‌افزار همراه بانک:

1 - برحسب سازگاری گوشی با یکی از نسخه های جاوا یا آندروید ، فایل یا فایل های نصب را به گوشی منتقل کرده و عملیات نصب را آغاز نمایید.

2 - در هنگام نصب برنامه ، یک رمز دلخواه جهت ورود به نرم افزار درخواست می‌گردد و سپس عملیات تبادل رمز‌های سیستمی صورت گرفته تا محیطی امن و مطمئن برای ارسال و دریافت پیام‌های شما فراهم شود.

3 –مشخصات کارت های خود را (مطابق راهنمای نصب و استفاده) به نرم افزار تلفن همراه معرفی نمائید.

4 - پس از اضافه نمودن مشخصات هر کارت و دریافت پیام تائید آن ، فهرستی از امکانات و خدمات آن کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

5-خدمات «اعلام مانده» ، «اعلام سه گردش آخر حساب»، «صورت وضعیت تسهیلات»، «ارسال صورتحساب به email»، «پرداخت قبوض» ،  «خرید شارژ سیم کارت های اعتباری» و «درخواست مسدود کردن کارت» جزء خدمات عمومی می‌باشند و بدون نیاز به ثبت نام در شعب و تنها با نصب نرم افزار روی گوشی تلفن همراه قابل استفاده می باشند.

6 - برای بهره‌مندی‌ از خدمات ویژه همراه بانک مسکن یعنی «انتقال وجه» و «پرداخت اقساط تسهیلات» باید به یکی از شعب بانک مراجعه و فرم درخواست را تکمیل نمایید.

چگونه از امکانات همراه بانک استفاده کنیم؟

1-مانده حساب

با انتخاب این گزینه و وارد نمودن رمز دوم کارت از مانده موجودی حساب کارتی خود اطلاع می یابید.

2-انتقال وجه به کارت

در صورتی‌که بخواهید بین حساب های کارتی خود و یا به مسکن کارت سایر افراد ، وجهی را انتقال دهید باید گزینه انتقال وجه به کارت را انتخاب و با وارد نمودن شماره کارت مقصد ، مبلغ مورد نظر و سپس رمز دوم کارت خود ، مشخصات دارنده کارت مقصد نمایش داده شده و پس از تائید ، عملیات انتقال وجه انجام می پذیرد و در پایان سیستم  پیغامی مبنی بر  موفقیت انجام تراکنش همراه با کد پیگیری و یا عدم موفقیت را نمایش خواهد داد.

3-پرداخت قبض

چنانچه بخواهید قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت، تلفن همراه و یا عوارض شهرداری خود را پرداخت نمائید ، گزینه «پرداخت قبض» را انتخاب نموده و شناسه قبض و شناسه پرداخت و پس از آن رمز دوم کارت خود را وارد نمایید. سپس سیستم پیامی حاوی مشخصات قبض و مبلغ آن را که از روی شناسه قبض و شناسه پرداخت استخراج می نماید را نمایش می‌دهد که در صورت صحت آن ، گزینه تائید را انتخاب نمائید. در پایان سیستم پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات پرداخت به همراه کد پیگیری و یا عدم موفقیت تراکنش نمایش داده خواهد شد.

4-پرداخت قسط

یکی از مهمترین خدمات همراه بانک مسکن ، امکان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک مسکن می باشد. شما می توانید با انتخاب این گزینه ، ابتدا شماره کارت قسط خود را وارد نمایید. سپس سیستم آخرین صورت وضعیت تسهیلات به همراه مبلغ قسط با امکان تغییر مبلغ پرداختی را جهت تایید برای شما نمایش می‌دهد که پس از وارد نمودن رمز دوم کارت خود (کارت مبدا)، درخواست انجام عملیات پرداخت قسط به سیستم ارسال و در پایان پیامی مبنی بر موفقیت عملیات به همراه کد پیگیری و یا عدم موفقیت برای شما نمایش داده خواهد شد.

*در صورتی‌که قبلاً نسبت به معرفی کارت یا کارت‌های تسهیلات در نرم‌افزار سیستم شعبه اقدام کرده باشید پس از انتخاب گزینه پرداخت قسط ، فهرست کارت‌های تسهیلات برای انتخاب شما  ظاهر خواهد شد.

*پرداخت قسط سایرین نیز با استفاده از همین روش امکان‌پذیر می‌باشد.

*چنانچه کارت تسهیلات را مانند یک کارت مستقل به سیستم معرفی نموده باشید منوی خدمات آن به این صورت خواهد بود:

1-سه گردش آخر، 2-صورت وضعیت، 3- مسدود کردن کارت ، 4-عدم تخصیص

توجه: برای معرفی کارت تسهیلات به‌عنوان یک کارت مستقل نیاز به رمز دوم کارت بوده که از طریق شعبه افتتاح کننده حساب تسهیلات قابل اخذ می‌باشد.

5-سه گردش آخر حساب

با استفاده از این گزینه و وارد نمودن رمز دوم کارت، سیستم اطلاعات سه گردش آخر حساب شما را بر روی تلفن همراه نمایش خواهد داد.

6-ارسال صورت حساب به پست الکترونیکی (email)

برای استفاده از این خدمت ، شما باید آدرس پست الکترونیکی خود را به نرم افزار معرفی نمائید . برای این کار ، ابتدا در فهرست اصلی برنامه، گزینه «تنظیمات کاربری» و سپس گزینه «ایمیل ها» را انتخاب نمائید.

شما می توانید ایمیل یا پست الکترونیکی جدید خود را با انتساب یک عنوان دلخواه جهت آدرس پست الکترونیکی به سیستم معرفی نمائید.

پس از ثبت آدرس پست الکترونیکی، می توانید در فهرست خدمات کارت های خود با انتخاب گزینه «ارسال صورتحساب به email» 30 گردش آخر حساب کارتی خود را درخواست و به پست الکترونیکی مورد نظر ارسال نمائید.

7-مسدود کردن کارت

در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت یا سایر موارد امنیتی ، شما می توانید با انتخاب گزینه مسدودی کارت از انجام فرآیند عملیات بانکی کارت جلوگیری نمایید.

لازم به ذکر است رفع انسداد کارت از طریق مراجعه حضوری به شعبه و احراز هویت با مدارک معتبر میسر خواهد گردید.

 8-عدم تخصیص

به منظور ایجاد اطمینان خاطر از اختصاصی بودن خدمات ارائه شده سیستم به دارنده کارت ، صرفاً شماره کارت به یک شماره موبایل یا
سیم کارت تخصیص داده خواهد شد بنحویکه پس از ثبت و انتساب کارت به یک شماره تلفن همراه دیگر ثبت و بکارگیری آن برای سایر سیم کارت ها میسر نخواهد بود.

چنانچه بخواهید سیم کارت خود را تعویض نموده و یا کارت خود را در تلفن همراه دیگری با شماره مجزا ثبت نمائید ناگزیر هستید ابتدا با انتخاب گزینه «عدم تخصیص» ، اختصاص ارایه خدمات کارت خود به شماره موبایل فعلی را لغو و سپس اقدام به تعویض تلفن همراه و یا سیم کارت نمایید. عملیات ثبت کارت مجددا با نصب نرم‌افزار و انجام روال مربوطه صورت می‌گیرد. همچنین درصورت استفاده از گزینه عدم تخصیص، سرویس‌های ویژه کارت غیرفعال شده و تنها خدمات عمومی فعال خواهد بود، لذا جهت فعال‌سازی سرویس‌های ویژه باید مجدداً به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه نمایید.

 شرایط و مقررات خدمات همراه بانک مسکن

1 - استفاده از کلیه خدمات شامل خدمات ویژه همراه بانک مسکن تنها از طریق شماره تلفن همراه معرفی شده و مسکن کارتهای تعریف شده به عنوان حساب مبدأ در سیستم امکان پذیر است.

2 – امکان ثبت کارت‌های شتابی سایر بانک‌ها به‌عنوان کارت مبدأ در سیستم همراه بانک مسکن وجود دارد و درحال حاضر تنها سرویس‌های اعلام مانده حساب و پرداخت قبوض برای این‌گونه کارت‌ها وجود دارد.

3 - قبل از هرگونه تغییر یا واگذاری شماره سیم کارت تلفن همراه به غیر، تغییر حساب های بانکی تعریف شده در سیستم و یا درخواست برقراری مجدد خدمات همراه بانک، باید به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کرده و فرم درخواست را تکمیل کنید. همچنین برای حفظ ایمنی در هنگام تعویض تلفن همراه، نرم‌افزار موجود بر روی گوشی را حذف نمائید.

4 - توجه داشته باشید که نباید رمز ورود به سیستم و رمز‌های دوم کارت‌ها و سایر اطلاعات اختصاصی را در دسترس اشخاص دیگر قرار دهید. در غیر این صورت مسوولیت سوءاستفاده از کارت شما و هرگونه خسارت ناشی از آن به عهده شماست.

5 - در حال حاضر کارمزدی جهت ارایه خدمات همراه بانک مسکن ، از حساب شما کسر نمی‌گردد.

6 - در صورتی‌که به هر دلیل مایل به ادامه استفاده از خدمات همراه بانک مسکن نباشید باید مراتب را به صورت کتبی به بانک اعلام نمائید.

7 - در صورتی‌که به دلیل بروز مشکل در سیستم ، وجوهی به حساب شما منظور شود ، بانک می تواند نسبت به رفع اشتباه و برداشت وجوه از حساب شما اقدام نماید. توجه داشته باشید که در صورت کسری موجودی حساب ، باید با اولین اخطار کتبی بانک نسبت به استرداد وجه اقدام نمایید، در غیر این صورت باید علاوه بر استرداد این مبلغ ، وجه التزامی (مبلغ) معادل بالاترین نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در مقطع اضافه برداشت به‌اضافه 6 درصد جریمه در سال را به بانک پرداخت کنید.

8 - با توجه به اینکه تمامی عملیات و تراکنش های مربوط به خرید ، انتقال وجوه ، پرداخت قبوض و اقساط تسهیلات در سیستم همراه بانک ثبت و ضبط می شود ، بانک برای انجام آنها رسید ارایه نخواهد کرد.

 9 - انجام هرگونه عملیات و تراکنش های مالی از طریق سیستم مانند خرید ، انتقال وجوه ، پرداخت قبوض و اقساط تسهیلات به عنوان دستور پرداخت به بانک تلقی می شود ، بنابراین امکان لغو یا انصراف از عملیات و تراکنش های مالی انجام شده یا برگشت وجوه کارمزد کسر شده به هیچ عنوان وجود ندارد.

10- بانک می تواند موارد مشکوک و اطلاعات اشخاص مظنون به سوء استفاده از اطلاعات سایر مشتریان یا خدمات همراه بانک و همچنین اطلاعات تراکنش های انجام شده را برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی و قانونی ارائه نماید.

 

 

 

به اشتراک بگذارید

FacebookMySpaceDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineTechnoratiLinkedinMixxRSS Feed

تبلیغات



 

افراد آنلاین

ما 64 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

شما اینجا هستید: Home بانک ها بانک های دولتی بانك مسكن